پزشکی

کاربرد آمپول اپی نفرین در کلینیک ها چیست؟

پزشکی کاربرد آمپول اپی نفرین در کلینیک ها

مقدمه
آمپول اپی نفرین به عنوان یک داروی اورژانسی برای درمان آلرژی شدید مورد استفاده قرار می گیرد با این حال این دارو در کلینیک های دندانپزشکی، جراحی و زیبایی برای مصارف دیگری نیز از جمله بی حسی موضعی و نقطه ای کاربرد دارد. در این مقاله به کاربرد اپی نفرین در کلینیک ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ابتدا یک معرفی از آمپول اپی نفرین ارائه می دهیم سپس کاربرد اختصاصی این دارو را در کلینیک های جراحی و دندانپزشکی بررسی می کنیم.

آمپول اپی نفرین برای چیست؟

اپی نفرین دارویی است که در درمان اورژانسی آلرژیک (آنافیلاکسی) یا حملات ناگهانی آسم استفاده می شود. تزریق این دارو اثرات جانبی واکنش های آلرژیک مانند مشکل تنفسی یا تورم صورت، لب‌ها و گلو را کاهش می‌دهد.

دیگر کاربرد تزریق اپی نفرین، برای افزایش فشار خون در بیماران بزرگسال مبتلا به افت فشار خون (فشار خون پایین) و شوک سپتیک می باشد. این دارو فقط با تجویز پزشک قابل استفاده است.

مشتریان گرامی می توانید جهت خرید داروی اپی نفرین با شماره تماس ما 02191018959 در ارتباط باشید. کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی می کنند.

مشاوره و خرید درمارز

کاربرد اپی نفرین + لیدوکائین

اما این همه موارد مصرف اپی نفرین نیست. آمپول اپی نفرین که یک منقبض کننده عروقی است در ترکیب با مواد بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین موجب افزایش شدت و مدت بی­ دردی در امور پزشکی می شود که نیاز به بیهوشی ندارند. به طوریکه لیدوکائین با اپی نفرین به عنوان رایج ترین داروی بی حس کننده موضعی در دندانپزشکی شناخته و استفاده می شود.

مکانیسم اثر این اپی نفرین و لیدوکائین طبق گفته سایت دارویاب به این صورت است که لیدوکائین انتقال عصب را در نقطه دندریت به اکسن بعدی قطع می کند و اپی نفرین با انقباض عروق از جذب سیستمیک لیدوکائین جلوگیری می کند.

اشکال دارویی:

Injection: 1%

Carpool: 2%                                                                                                                                        

اندیکاسیون ها ، دوزاژ و راه مصرف:

  1. بی حسی موضعی یا منطقه ای:
  • بالغین : حداکثر دوزاژ روزانه در  /kg 7mg و ولی در هر بار مصرف نباید از 300mg تجاوز کند .
  • کودکان:  حداکثر دوزاژ روزانه در  /kg 7mg است .

دلایل استفاده ترکیبی از لیدوکائین و اپینفرین

علت ترکیب اپینفرین با بی حس کننده موضعی لیدوکائین، مسدود کردن اعصاب ویژه ای در بدن به ویژه در ناحیه بین دنده ای یا اپیدورال است که موجب بهبود عمق مدت زمان بیهوشی و بی حسی و همچنین کاهش احساس درد و خونریزی مراجع می شود.

بررسی های متعددی برای این موضوع انجام شده است که به عنوان یک نمونه متخصصان بررسی کرده اند که استفاده از اپی نفرین برای بی حسی موضعی در جراحی بلفاروپلاستی چه مدت طول می کشد تا حداکثر اثر هموستاتیک حاصل شود؟ نتایج شگفت انگیز بوده و نشان می دهد در عرض 7 دقیقه پس از تزریق لیدوکائین و اپی نفرین، خونریزی 74.6 درصد در مقایسه با لیدوکائین به تنهایی کاهش می یابد.

در نتیجه این گزارشات بسیاری از جراحان و متخصصان تمایل دارند از ترکیب این دو دارو برای انجام بی حسی موضعی و نقطه ای استفاده کنند. در نتیجه تقاضا برای خرید اپی نفرین و لیدوکائین بالاست. شما می توانید برای تهیه این دارو با ما تماس بگیرید.

دوز داروی اپی نفرین

اپی نفرین در دو فرم آمپول و قلم (PEN) قابل استفاده است. آمپول های اپی نفرین خود در سه حجم یک میلی لیتر، سه میلی لیتر و پنج میلی لیتر قابل تهیه است که در اغلب مواد آمپول اپی نفرین 1ml مدنظر مشتریان است.

آمپول های اپی نفرین معمولا در پک های 10 عددی به بازار عرضه می شوند.

قلم یا پن EpiPen نوعی قلم برای تزریق خودکار داروی اپی نفرین است اما کمتر در بازار یافت می شود و قیمت بالاتری هم دارد بنابراین در کلینیک های زیبایی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی
داروی اپی نفرین به همراه لیدوکائین برای بی حسی موضعی در دندانپزشکی و سایر جراحی های بدون نیاز به بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد.  برای تهیه این محصول می توانید با فروشگاه تجهیزات پزشکی درمارز طب تماس بگیرید و در کنار این دارو کلیه اقلام مصرفی خود از قبیل دستکش یکبار مصرف، زیر انداز و کلاه را به قیمت عمده خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *